اتصال به اينترنت از طريق موبايل
 
فضای مجازی
استفاده درست از فضای مجازی
 
 
شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 9:31 ::  نويسنده : حسین محمدی

 

نوشته شده در تاريخ ۱۹ دى ۱۳۸۹ توسط انسيه اسدپور | نظرات (4)

GPRS در واقع روشي نوين براي ارسال داده‌ها از طريق تلفن همراه است و استفاده از اينترنت را در هر زمان و مكان و به صورت 24 ساعته از طريق لپ تاپ با در اختيار داشتن ديتا كارت، رايانه دستي (PDA) يا مرورگر WAP روي گوشي موبايل مشترك فعال مي كند و كاربر مي تواند حتي در هنگام حركت و رفت و آمد به شبكه جهاني اينترنت متصل شود.

هم اكنون سرويس GPRS موبايل توسط اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل به مشتركان عرضه مي شود اما بررسي ها نشان مي دهد كه اين سرويس به دلايل مختلف آنطور كه بايد از سوي مشتركان به كار گرفته نمي شود.

يكي از دلايل اين عدم استفاده مربوط به آگاهي نداشتن از نحوه فعالسازي اين سرويس است كه اطلاع يافتن از آن مي تواند امكان جستجو در وب را به صورت آنلاين و حتي در برخي مواقع سريعتر از اينترنت خانگي دايل آپ براي مشتركان فراهم مي كند.

GPRS به جاي استفاده از يك شماره تلفن براي اتصال به اينترنت از يك (APN (Access Point Node استفاده مي كند كه بايد در گوشي مشترك تنظيم شود.

از ديگر مزاياي اينترنت موبايل مي توان به اتصال دائمي به اينترنت اشاره كرد كه كاربر صرفاً براي ارسال و دريافت اطلاعات هزينه مي پردازد و ديگر نگران هزينه آنلاين بودن خود نخواهد بود.

مشتركان همراه اولي GPRS خود را فعال كنند

مشتركان سيم‌كارت‌هاي دائمي و اعتباري همراه اول براي استفاده از سيستم GPRS بايد به سايت اينترنتي اين شركت به آدرس www.mci.irمراجعه كرده و در قسمت تنظيمات GPRS با انجام چند مرحله گوشي خود را براي استفاده از اين سرويس فعال كنند.

خدماتي كه به مشتركان همراه اول از طريق سرويس GPRS ارائه مي شود شامل استفاده از پست الكترونيكي و دسترسي به سايت‌هاي اينترنتي و دريافت فايل برروي گوشي موبايل است.

براي فعال سازي GPRS مشترك بايد به تكميل فرم الكترونيكي ثبت ‌نام بپردازد و اطلاعات شخصي خود شامل نام، نام خانوادگي و شماره كد ملي، اطلاعات تماس شامل، شماره تلفن همراه و پست الكترونيكي را از طريق فرم موجود وارد كند.

نشاني پست الكترونيكي كه وارد مي‌شود همان نشاني است كه پس از فعال شدن سرويس براي اطلاع‌رساني به مشترك از آن استفاده خواهد شد كه پس از تكميل اين فرم و ارسال اطلاعات به سيستم، پيامي در مرورگر به وي نشان داده مي‌شود و مشترك را ملزم به فعال سازي GPRS روي گوشي مي‌كند.

در مرحله بعدي فعال سازي كه مربوط به تنظيم گوشي خواهد بود از طريق لينك ارسال تنظيمات گوشي با وارد كردن شماره تماس و انتخاب نوع و مدل گوشي از سوي كاربر، تنظيمات لازم از طريق پيامك براي متقاضي ارسال مي‌شود.

امكان ارسال تنظيمات براي همه گوشي‌هايي كه توانايي دريافت تنظيمات از طريق شبكه را دارند در اين بخش وجود داشته و ساير گوشي‌هايي كه اين توانايي را ندارند بايد به طور دستي و مطابق با راهنماي موجود تنظيم شوند.

همراه اول پس از دريافت درخواست مشترك، تنظيمات مربوط به گوشي را در قالب يك پيام كوتاه براي وي ارسال مي كند كه تنظيمات GPRS پس از بازكردن پيام و زدن كد 1234، به طور خودكار در گوشي مشترك قرار خواهد گرفت و مشترك با ارسال مدل گوشي بصورت انگليسي به شماره 8008 تنظيمات GPRS را مي تواند دريافت كند.

چنانچه به هر دليل اين كار با مشكل مواجه شود، ابتدا لازم است مشترك درخواست خود را تكرار كند و در صورت عدم موفقيت مجدد بهتر است‎‎‎‎‎‎‎‎ با مركز پاسخگويي همراه اول به شماره 09990 ‎‎‎‎‎‎‎‎ براي حل مشكل تماس گرفته سپس تنظيمات را به صورت دستي در گوشي خود فعال كند.

مشتركان ايرانسلي GPRS خود را فعال كنند

ارسال تنظيمات GPRS براي مشتريان ايرانسل بسيار آسان بوده و تنها از طريق پيام كوتاه ارسـال مي شود. به اين معني كه مشترك چنانچه تاكنون پيام كوتاه حاوي تنظيمات را دريافت و يا ذخيره نكرده است بايد كد دستوري *130*3*5# [Yes/Ok] را شماره گيري كرده تا اين اطلاعات را دريافت كند.

پس از دريافت پيام كوتاه حاوي تنظيمات، مشترك بايد آن را در گوشي ذخيره (save) كند تا تنظيمات GPRS به گوشي منتقل شود. چنانچه گوشي مشترك داراي قابليت استفاده از GPRS باشد اين سرويس براي وي فعال خواهد شد و براي تمامي مشتركان سيمكارتهاي دائمي و اعتباري ايرانسل هم كارآيي خواهد داشت.

مشترك براي دسترسي به اينترنت پس از آنكه از تنظيمات گوشي خود مطمئن شد و علامت اتصال به شبكه GPRS (يك علامت G يا يك مثلث برعكس در كنار علامت آنتن) بر روي صفحه موبايل وي ظاهر شد، مي تواند با انتخاب مرورگر (WAP/ Web browser) در منوي گوشي خود و سپس وارد كردن آدرس اينترنتي (URL) به شبكه جهاني اينترنت دسترسي پيدا كنيد.

توجه به اين نكته نيز ضروري است كه اين مرورگر (browser) در اغلب گوشي ها با علامت "كره زمين" نشان داده شده است.

هزينه استفاده از GPRS چقدر است

بطور كلي حجم داده ها براساس بايت سنجيده مي شود به‌طوري‌كه به هر 1000 بايت يك كيلوبايت (KB) و به هر 1000 كيلوبايت يك مگابايت (MB) مي گويند. با اين توضيح كاربران كافي است تا تعداد بايت‌هايي كه ارسال يا دريافت كرده اند را در تعرفه ها ضرب كنند تا در هر لحظه هزينه استفاده از اينترنت موبايل خود را محاسبه كنند. كاركرد ديتاي كاربر شامل تمامي اطلاعاتي خواهد بود كه توسط كاربر يا به صورت خودكار از گوشي، رايانه دستي يا لپ تاپ ارسال و يا دريافت مي‌شود.

سرويس اينترنت همراه اول به ازاي هر كيلو بايت تبادل اطلاعات با تعرفه هاي 8 ريال در زمان پيك ترافيك يعني از 8 صبح تا 23 شب و زمان غير پيك از 23 الي 8 صبح و روزهاي تعطيل 2 ريال محاسبه مي‌شود.

نرخ ارسال و دريافت ديتا از طريق GPRS ايرانسل نيز در ساعات اوج مصرف 7 ريال و براي ساعات كاهش مصرف 2 ريال خواهد بود.

همراه اول و ايرانسل براي تشويق مشتركان خود به استفاده از اينترنت موبايل و نيز سهولت و ارزاني براي مشتركاني كه استفاده از GPRS براي آنها ضرورت دارد بسته‌هاي پيشنهادي خود را با تخفيف‌هاي قابل توجهي عرضه كرده‌اند كه در اين شرايط مشترك با خريد هر بسته مي‌تواند از مزاياي استفاده از اينترنت و تخفيف دراستفاده از آن به صورت همزمان بهره‌مند شود

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فضای مجازی و آدرس majaze.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 200
بازدید کل : 1454
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی


کد شمارش معکوس سال نو



:آدرس سایت فیلتر شده

دریافت کد